sobota, 31 lipca 2010

Gudbaj

Wyjeżdżam jutro rano na wakacje. Rok temu był Egipt, teraz miała być Hiszpania, czy coś, ale nie dało rady, niestety, więc jadę w nasze polskie Tatry, jak zawsze :D Na całe dwa tygodnie, mam nadzieję, że wszystko pójdzie ok, bo nie mogę się już doczekać (ah, człowieku małej wiary) Tym bardziej, że chcę zaliczyć w tym roku Szpiglasowy Wierch, więć jestem uzbrojona w rękawiczki, buty na grubej podeszwie, no i przede wszystkim książki! Wstawiam Wam mój stosik, a właściwie rządek.Można powiększyć ;)



GONE chyba przedstawiać nie trzeba, doszło już jakiś czas temu z Merlina, ale postanowiłam sobie go zostawić specjalnie na wyjazd :))

Tim Lebbon - Zmrok: Księga 1 mrocznej sagi, nagrodzona British Fantasy Society Award dla najlepszej powieści 2007

Magia umarła. Straszliwa wojna wygnała Magów z Noreeli, świat pogrążył się w barbarzyństwie. Lecz magia może się odrodzić - za sprawą wyjątkowego chłopca. Chłopca, którego trzeba chronić przed Czerwonymi Mnichami… i przed Magami, którzy nie cofną się przed niczym, by zapewnić sobie triumfalny powrót…

Pozbawiona magii, zrujnowana i umierająca kraina, którą rządzi przemoc i zbrodnia, to świat, gdzie rozgrywa się akcja powieści Tima Lebbona - jednego z najzdolniejszych brytyjskich twórców dark fantasy, obdarzonego niezwykłą wyobraźnią. Jego książki zdobywają prestiżowe nagrody – m.in. British Fantasy Society Award i Bram Stoker Award – a ostatnio zainteresowały się nimi wytwórnie filmowe.

Khaled Hosseini- Tysiąc wspaniałych słońc: porzednia książka Hosseiniego zatytułowana Chłopiec z latawcem także zdobyła niebywałą popularność, a ostatnio została zekranizowana przez Marca Forstera. Osią fabuły rozgrywającej się w Afganistanie w ciągu ćwierć wieku, są dzieje dwóch kobiet, które zrządzeniem losu poślubią tego samego mężczyznę, despotycznego Rasheeda. Mariam ma zaledwie 15 lat, kiedy zostaje wysłana do Kabulu, by zostać żoną szewca. Druga bohaterka, ambitna i wykształcona Laila, w wyniku wybuchu bomby traci całą rodzinę. Po traumatycznych przejściach dochodzi do siebie w domu Rasheeda i Mariam. Stopniowo między kobietami rodzi się trudna przyjaźń.

To do następnego posta!  Życzę wszystkim 'fajnym' słonecznej pogody (jeśli lubicie) :D i sobie też przy okazji, może to coś pomoże :D 

12 komentarzy:

  1. Mnie osobiście najbardziej interesuje Khaleda Hosseini. Jedną już czytałam i był to właśnie chłopiec z latawcem. ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne książki wybrałaś, szczególnie mam na myśli Gone. Czekam z niecierpliwością na recenzję. ;) I życzę miłego pobytu w naszych kochanych Tatrach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najchętniej bym poczytała, co myślisz o zmroku. Mi to się wszystkie tego typu tytuły kojarzą ze "Zmierzchem" i odstraszają, a tu może być coś bardzo ciekawego.:) A tymczasem udanego wypoczynku życzę.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie Gone przedstawiać nie trzeba, ja dałabym się pokroić za część trzecią (za Egipt też, ale to swoja drogą). "Zmrok" mam w planach, gdzieś wśród tych ponad 250 książek co chcę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gone leży od kilku miesięcy na półce - chyba nie prędko się za nią wezmę:p "Tysiące..." czy to autor "Chłopiec z latawcem"? Bo mam na niego niemałą ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miłego spędzania czasu na Tatrach i czytania;))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio boję się książek typu Zmrok itp. Nie dlatego, że obawiam się, iż mnie przestraszą, ale raczej, że zawiodą. Tak jak było z Naznaczoną. Niemniej życzę miłych wakacji i zdobycia wszystkich szczytów w okolicy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne książki wybrałaś na wakacje. Mnie osobiście najbardziej interesuje " Tysiąc wspaniałych słońc" Khaleda Hosseiniego, gdyż zostałam zauroczona książką " Chłopiec z latawcem" a o " Tysiącu..." czytałam wiele dobrego ;D Puki co życzę pomyślnego pobytu w Tatrach.

    OdpowiedzUsuń
  9. a więc miłych wakacji, pozdrawiam i licze na relacje z wyjazdu : )*

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak dawno w górach nie byłam i obiecuję sobie co roku, że teraz już jadę na pewno... Ale mój Rrr jakiś "anty" jest, niedobry :D
    Czekamy na wrażenia i recenzje po powrocie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja oczywiście nie kojarzę ani jednej z tych książek. Pora zapaść się pod ziemię... ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z tych książek czytałam "Gone..."
    Dodałam Cię do linków u siebie na niezwykle-ksiazki.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń

Pamiętajcie, że zawsze możecie napisać coś więcej, niż "przeczytam","nie przeczytam", czy "nie jestem zainteresowana/y" - zachęcam do dyskusji! Za wszelkie rady dotyczące bloga/recenzji będę wdzięczna.
Dziękuję za komentarze! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...